طرح اپلیکیشن موبایل را بکشید
نوشته شده توسط : عباسی

 طراحي اپليكيشن  آیا شما یک ایده خوب درباره‌ی پباده سازی یک نرم افزار دارید که تا قبل از این بوسیله کسی اجرا نشده؟ ولی نمی دانید که برای آغاز تبدیل یک ایده عالی به یک نرم افزار تلفن همراه کاربردی چه کاری بایستی انجام دهید؟ در‌پی با ۱۲ گام که نقش اساسی در پباده سازی نرم افزار تلفن همراه دارااست آشنا میشوید.

گام اولیه : انگیزه را انتخاب نمائید
داشتن یک ایده خوب فقط نقطه استارت برای هر پروژه ای می‌باشد. ولی گذشته از اینکه مشغول جزئییات گردید، لازم میباشد به صورت واضح انگیزه خویش را از پباده سازی اپ تلفن همراه معین نمائید و همینطور هدفی که نرم افزار دنبال میکند نیز بایستی مشخص و معلوم باشد. نرم افزار در چه نوع ای قرار می گیرد؟یوزرها با نرم افزار شما چه کاری انجام میدهند؟ نرم افزار تلفن همراه در کدام نصیب معاش یوزرها تاثیر گذار میباشد؟

 

تعریف و تمجید یک انگیزه بدیهی برای هر نرم افزار گوشی ، سبب ساز می گردد فرآیند گسترش با سرعت بیشتری در جریان باشد.

گام دوم: طرح نرم افزار تلفن همراه را بکشید
دقت فرمائید که برای کشیدن طرح نرم افزار تلفن همراه ، نیاز وجود ندارد که شما یک طراح ماهر باشید. شما با کشیدن طرح اول نرم افزار ، بستر رابط کاربری نرم افزار را پباده سازی میکنید و خصوصیت های اصلی برنامه شما معین می‌گردد. این مرحله برای قابل شعور شدن ساختار نرم افزار برای اعضای گروه گسترش بسیار دارای اهمیت هست. همینطور این طرح نخستین می‌تواند یک مرجع خوب برای اشخاص گروه باشد تا از روش آن با فاز بعدی توسعه و گسترش آشنا شوند.

گام سوم: تحقیق درباره ی طرح
پس از پر‌نور شدن انگیزه ظریف نرم افزار و طرح نخستین رابط کاربری ، وقت آن رسیده میباشد تا پژوهش ها خویش را در چهار تیم اصلی ابتدا فرمایید:

جستن نرم افزار تلفن همراه دیگری که دراین باره فعالیت دارد.
در شرایطی‌که که شما احتمالا فکر‌میکنید که یک ایده عالی و مختص دارید که می‌تواند تغییرات بزرگی در معاش مردم ساخت نماید، در صورتی‌که نگاهی به آمار نرم افزار تلفن همراه که تا کنون پباده سازی شده‌است بندازید احتمالا نا آرزو خواهید شد. طبق آماری که در مارس ۲۰۱۷ منتشر شد ، فعلا ۲.۸ میلیون نرم افزار اندروید و ۲.۲ میلیون نرم افزار ios پباده سازی شده‌است. بدین ترتیب پباده سازی نرم افزار گوشی که قبلا پباده سازی نشده باشد، بنظر غیرممکن میرسد.

با این وجود، شما نباید به خیال دیگر کسانی که دراین باره عمل مینمایند دلسرد گردید. بر روی پروژه و کسب و عمل خویش تمرکز فرمایید و از ایرادات رقبای خویش درس بگیرید و تلاش فرمایید خصوصیت منحصربه‌فرد خویش را پیدا نموده و بر روی رشد آن تمرکز فرمایید.

یک طرح که برای پباده سازی اپ گوشی خویش میتوانید از آن الهام بگیرید پیدا نمایید.
تارنما های دراین باره موجود است که گونه های پباده سازی را در آنان میتوانید پیدا فرمائید. مثلا می توانید با کاوش در وب سایت Dribbble یک پباده سازی مطلوب پیدا فرمائید که برای پباده سازی نرم افزار از آن الهام بگیرید.

داده ها مرتبط با وضعیت فنی نرم افزار گوشی خویش را گردآوری نمائید.
باز‌بینی فرمائید که آیا ایده شما از حیث فنی عملی میباشد یا این که خیر ! معمولا برای عملی کردن یک ایده بیش تر از یک شیوه موجود است. براین اساس میتوانید خط مش های گوناگون را باز‌بینی کرده و در پایان شایسته ترین خط مش را تعیین نمایید. همینطور یکی از دیگر از مواقعی که می بایست درخصوص آن تحقیق فرمائید مورد ها رسمی مانند، ضابطه اسکن رایت ، اطراف فردی و از این دست مورد ها میباشد که با دقت به دسته کسب و فعالیت شما شاید ناچار به تهییه جواز های دیگری برای پباده سازی نرم افزار تلفن همراه گردید.

در خصوص روش های کسب درآمد از نرم افزار خویش داده ها گردآوری نمایید.
در حال حاضر که با پژوهش ها قابلیت و امکان اجرای نرم افزار خویش را تایید نموده اید، دوره آن رسیده میباشد که راجع‌به استراتژی های بازاریابی خویش تصور کنید. شما بایستی معین نمایید که چهت نیل به مشتریان و جامعه انگیزه خویش از چه راهی کار خواهید کرد. آیا به کارگیری از کمپین های تبلیغاتی گوشی می‌تواند برای شما مفید باشد؟
بعد از گزینش استراتژی بازاریابی ، شما میبایست برنامه کسب در آمد خویش را تهیه و تنظیم نمائید. در نرم افزار گوشی روش های متفاوتی برای کسب در آمد وجود دارد. البته گزینش روشی که شما از آن به کار گیری خواهید کرد بر روی پروسه بسط تاثیر گذار میباشد. به همین استدلال نیاز میباشد که پیش از استارت عمل پباده سازی اپ ، نحوه خویش را مشخص و معلوم کنید.

گام چهارم: برای نرم افزار تلفن همراه خویش wireframe ساخت نمائید
در‌این مرحله نیاز میباشد که از طرح شما یک تصویر بدیهی خیس وجود داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید مبتنی بر طرح ابتدایی که تنظیم کرده بودید، با به کارگیری از ابزارهای آنلاینی نظیر mockingbot ، Balsamiq، Moqups و HotGloo، یک wireframe از نرم افزار گوشی تهیه و تنظیم نمائید. این ابزار ها قابلیت طولانی تر نمودن کلید را به شما می دهند، به همین برهان در پایان میتوانید یک پباده سازی داشته باشید که پروسه تا وصال به انگیزه را در آن مشخص و معلوم باشد.

hotgloo - پباده سازی نرم افزار گوشی

در حالی که wireframe را پباده سازی می‌کنید میتوانید در کنار آن یک storyboard نیز پباده سازی فرمائید. در storyboard انگیزه این میباشد که صفحه ها متعدد نرم افزار و شیوه جنبش استفاده کننده در بین این صفحه ها با به کار گیری از عکس و نشانه گر مشخص و معلوم شود.





:: برچسب‌ها: طراحي اپليكيشن ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: